نیشگون

نیشگون شامل خبر و عکس های روز و مدل لباس و اس ام اس و جوک های خنده دار ی باشد

نیشگون

نیشگون شامل خبر و عکس های روز و مدل لباس و اس ام اس و جوک های خنده دار ی باشد

جدیدترین مطالب روز شامل عکس های بازیگران و خبر ها و حوادث روز و لحظه به لحظه ایران قیمت دلار و سکه و اس ام اس و جوک های مناستی برای شما عزیزان می گذاریم

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۵۰ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کنسرت خانم بازیگر شهره سلطانی

خوانندگی شهره سلطانی

 

شهره سلطانی بازیگر عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر  با اشاره به کنسرت خود که قرار است روزهای ۳۰ و ۳۱ تیرماه برگزار شود، گفت: در کنسرت جدیدم که برای اولین بار برگزار می شود در قالب سبک پاپ روی صحنه می روم و نکته قابل توجه این است که اعضای گروه من همگی از فارغ التحصیلان هنرستان و دانشکده موسیقی هستند و برخی از آنها با من هم دوره بوده اند.

وی ادامه داد: در این کنسرت تابستانی ۱۱ قطعه با کلام اجرا می کنیم و دو قطعه بی کلام که از این میان در مورد ۹ قطعه می توان گفت که این آثار جدید هستند و ترانه هایشان را اغلب خودم انتخاب کرده ام و روی آنها آهنگسازی و تنظیم صورت گرفته است.

بیوگرافی شهره سلطانی

شهره سلطانی (۱۳۴۸ در بجنورد – )، بازیگر سینما و تلویزیون، خواننده و نوازنده سنتور و پیانو اهل کشور ایران است.

شهره سلطانی در سال ۱۳۴۸ در شهر بجنورد به دنیا آمد. وی لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همچنین کار در سینما را از سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرد. سلطانی سرپرست گروه موسیقی بانوان دات است. وی در کنار بازیگری، نوازنده تخصصی ساز سنتور و پیانو است و ردیف‌های آوازی را نزد هنگامه اخوان آموزش دیده است

 

شهره سلطانی در کنسرت

 

شهره سلطانی و همسرش

 

شهره سلطانی و همسرش

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

عکس های پرستو گلستانی

در این مطلب عکس های جدید بازیگران معروف خانم پرستو گلستانی را برایتان اماده کرده ایم همچنین بیوگرافی و  عکس های شخصی پرستو گلستانی را در ادامه مطلب خواهید دید

 

عکس پرستو گلستانی

اینستاگرام پرستو گلستانی

بیوگرافی پرستو گلستانی

پرستو گلستانی (زادهٔ ۱۳۵۰، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی خواهرزاده شاعر معاصر مهدی اخوان ثالث است

وی لیسانس بازیگری و کارگردانی را از دانشگاه آزاد اسلامی گرفت و دوره دو سال و نیم بازیگری را در مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما گذراند. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۵ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تجربه کرد و بازی در سینما را از سال ۱۳۶۹ با فیلم مجنون کاری از رسول ملاقلی‌پور شروع به کار کرد

عکس پرستو گلستانی

فیلم های سینمایی با بازی پرستو گلستانی

  1. معبد جان (۱۳۸۷)
  2. عروس فراری (۱۳۸۳)
  3. قاعده بازی (۱۳۷۶)
  4. سرعت (۱۳۷۵)
  5. همسر (۱۳۷۲)
  6. رابطه پنهانی (۱۳۷۱)
  7. قافله (۱۳۷۱)
  8. مجنون (۱۳۶۹)
  9. مار (۱۳۶۶)

عکس پرستو گلستانی

مجموعه تلویزیونی

  1. درخت دوستی (۱۳۶۶)
  2. عقیق (۱۳۶۸)
  3. عطر گل یاس – (بهمن زرین‌پور، ۱۳۶۹)
  4. دشمن مردم (رکن‌الدین خسروی، ۱۳۷۳)
  5. بهاران در بهار (غلامرضا رمضانی، ۱۳۷۳)
  6. پدرسالار – (اکبر خواجویی، ۱۳۷۴)
  7. همسران – (بیژن بیرنگ و مسعود رسام، ۱۳۷۴)
  8. وکلای جوان – (بهرام کاظمی، ۱۳۷۴)
  9. دنیای شیرین – (بهروز بقایی، ۱۳۷۶)
  10. هفت‌سنگ – (عبدالرضا نواب‌صفوی، ۱۳۷۷–۱۳۷۶)
  11. روزی عقابی (سیدمحمدرضا مفیدی، ۱۳۷۷)
  12. دانی و من (۱۳۷۸–۱۳۷۷)
  13. میگی نه، نگاه کن! (کاظم بلوچی، ۱۳۷۸)
  14. مثل زندگی – (بهروز بقایی، ۱۳۷۹)
  15. داستان‌های نوروز (مرضیه برومند، ۱۳۷۹)
  16. مرد هزارچهره – (مهران مدیری، ۱۳۸۶)
  17. به کجا چنین شتابان – (ابوالقاسم طالبی، ۱۳۸۸)
  18. مسیر انحرافی – (بهرنگ توفیقی، ۱۳۹۰)
  19. دردسرهای عظیم – (برزو نیک نژاد، ۱۳۹۳)
  20. دردسرهای عظیم ۲ – (برزو نیک نژاد، ۱۳۹۴)
  21. قرعه – (برزو نیک نژاد، ۱۳۹۴)

عکس پرستو گلستانی

حضور پرستو گلستانی در دورهمی مهران مدیری

مجموعه برنامه تلویزیونی «دورهمی» شب گذشته در حالی به روی آنتن رفت که پرستو گلستانی بازیگر سینما و تلویزیون و همچنین مهدی صفایی قهرمان کیک بوکس جهان به گفتگو با مهران مدیری نشستند.

پرستوگلستانی در دورهمی

مدیری برنامه را با موضوع سوگواری و انواع تشریفات در این نوع مراسم ها شروع کرد و گفت: امشب به حتم برنامه‌ای جذاب داریم و حضور و انرژی گرم شما برای من مهمتر است. همچنین پس از برگزاری مسابقه بین تماشاگران حاضر در استودیو، از پرستو گلستانی با القابی چون؛ خوش اخلاق، بازیگر قدیمی، خنده روی و جوان برای حضورش به روی صحنه «دورهمی» دعوت کرد.

گلستانی ابتدای صحبت های خود را با بیان سن و زمان فعالیت خودش در عرصه هنر آغاز کرد و گفت: من متولد سال ۱۳۵۰ هستم و از سال ۶۵ وارد مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما شدم و با شاگردی کردن در محضر خانم‌ها مرضیه برومند، رویا تیموریان و رویا افشار بازیگری و رشته‌های مرتبط با آن را یاد گرفتم و اولین سریال خودم را بازی کردم.

گلستانی همچنین در برنامه دیشب، در پاسخ به سوال مدیری مبنی بر اینکه شده تا به حال از صفر شروع کنید، گفت: به هر حال ما همگی به دنبال خوشبختی هستیم. راه‌های متفاوتی هم برای دست یافتن به این خوشبختی وجود دارد. یکی از این راه‌ها ازدواج و تشکیل خانواده است. اما گاه به جایی می رسی که می‌بینی آنچه را که می‌خواستی به دست نیاوردی و خب من هم نمی‌خواهم کسی را مقصر بدانم. بعضی وقت‌ها نمی‌شود و باید از صفر شروع کرد. خب من هم از صفر شروع کردم.

مهران مدیری با اشاره به اینکه پرستو گلستانی خواهرزاده استاد مهدی اخوان ثالث است، از مناعت طبع و شاعری او جویا شد و گلستانی بیان کرد: اسمش را شعر نمی شود گذاشت؛ بیشتر شبیه دل‌نوشته است، شاید آن هم به خاطر نسبت فامیلی من با یکی از شعرای بزرگمان باشد و من این استعداد را به ارث برده باشم.

وی در ادامه در خصوص چاپ دل‌نوشته های خود عنوان کرد: هیچ وقت به خودم چنین اجازه‌ای را ندادم که بخواهم آن‌ها را چاپ کنم، البته دوستانم خیلی اصرار به چاپ این دل‌نوشته‌ها دارند و شاید امسال بتوانم این اتفاق را رقم بزنم.

گلستانی با بیان اینکه از سال ۸۷ تا به امروز پیشنهاد بازی در فیلم سینمایی را نداشتم، از دلایل کم کاری و حضور کمرنگش در تلویزیون گفت: واقعیت نبودنم در سینما این است که از سال ۸۷ در سینما پیشنهاد بازی نداشتم، اما برای بازی در تله فیلم ها و فیلم های شبکه خانگی پیشنهاد بوده اما خودم آنها را دوست نداشتم. در تلویزیونم هم بعد از همکاری با برزو نیک نژاد در کار «دردسر های عظیم»، عید امسال سریال «قرعه» را در نوروز داشتم و در ادامه بیشتر به کار تئاتر و تدریس پرداختم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «قرعه» هم همانند دیگر مهمان های بازیگر در «دورهمی» به تغییر انتخاب بازیگران در سینما اشاره کرد و در خصوص باند بازی های سینمایی اظهار داشت: باند‌بازی که به عنوان جنبه منفی وجود ندارد اما یکسری قوانینی حاکم است که همانند تئاتر، سینما هم بازیگرها و عوامل خودش را دارد و فقط بعضی از آدم ها دیده می شوند و کار می‌کنند، اگر بخواهیم آسیب شناسی کنیم می بینیم که سینما در دوران ما به این اندازه وابسته به گیشه و فروش نبود.

مدیری ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در سینما وجود دارد، مشکل سرمایه گذار و سینما داران است که هر کدام وابسته به فروش فیلم هستند و مشکلات خودشان را دارند.

گلستانی هم همانند دیگر مهمان های برنامه «دورهمی» گله مند ار فضای مجازی و قضاوت‌های بی دلیل و بی جای مردم بود و خاطرنشان کرد: به همان اندازه که مردم دوستمان دارند، به همان اندازه هم نسبت به بازیگرها بی مهر می‌شوند، واقعیت این است که ما خیلی راحت به خودمان اجازه می‌دهیم که دیگران را قضاوت کنیم، بی‌آنکه دنیای همدیگر را بشناسیم.
مدیری صحبت های پرستو گلستانی را اینگونه تکمیل کرد: خوشحال ترین نوع زندگی، زندگی بدون فضای مجازی و اینترنت است. الان خود من در هیچ کدام از شبکه‌های مجازی نیستم و تمام صفحه هایی که به نام من است، تقلبی است و زندگی بدون اینترنت و این شبکه ها خیلی خوب است.

گلستانی در پایان با اشاره به پتانسیل‌ قوی و بالا در شهرستان‌ها و وجود استعدادهای بازیگری در دیگر شهرهای ایران، از نیرو های پر استعداد شهرستانها گفت و انگشتر عقیقی که ارثیه مادری‌اش بود را به موزه «دورهمی» اهدا کرد.
در ادامه این برنامه مهران مدیری پیش از گفتگو با مهدی صفایی به نوع پوشش خانم ها و تجملات در مراسم سوگواری اشاره کرد و قهرمان کیک بوکس جهان و همچنین استاد خودش را به روی صحنه «دورهمی» دعوت کرد.

مهدی صفایی قهرمان کیک بوکس ایران پس از سلام و احوالپرسی با حضار داخل در استودیو به افتخارات، سمت ها و مقام های مختلف خود اشاره کرد و در ادامه درباره رشته کیک بوکس و تلفیق کاراته و بوکس توضیح داد.

وی درباره اولین خاطره قهرمانی خود و مخالف های مادرش در خصوص حضورش در این رشته ورزشی بیان کرد: دیروز که فدراسیون ورزشی بودم، با آمارهایی که برای رشته های ورزشی تخمین زدیم، آسیب دیدگی رشته فوتبال ۱۴ درصد بیشتر از کیک بوکس است.

صفایی در ادامه در مورد وسواس و سختگیری در تمرین‌ها گفت: همیشه برای مسابقات تمرین‌های سختی را برای خودم می‌دهم، تا جایی که ۱۲ بار سر تمرین ها بیهوش شدم. این اعتقاد من است که هر کاری با تخصص، پشتکار و سختی به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه بزرگترین ترسم، ترس از خداست، عنوان کرد: من بسیار بسیار از خدا می‌ترسم و معتقد هستم که زندگی مثل بومرنگ است و باید از حرف ها و قضاوت های مردم در مقابل خودمان مواظبت کنیم.

صفایی در پایان به مجرد بودن خودش اشاره کرد و سه شمشیر ژاپنی خود را به موزه «دورهمی» اهدا کرد.

مهران مدیری در پایان این برنامه، به اسراف و هزینه گزاف تاج های گل و پلاکارد های عزاداری اشاره کرد و درباره آخرین سلفی ها با فرد متوفی گفت.

 

 

عکس پرستو گلستانی

عکس پرستو گلستانی

 

عکس پرستو گلستانی

عکس پرستو گلستانی

 

 

عکس پرستو گلستانی

 

عکس پرستو گلستانی

 

عکس پرستو گلستانی

 

عکس پرستو گلستانی

 

عکس پرستو گلستانی و همسر سابقش

عکس پرستو گلستانی و بهروز بقایی همسر سابقش

 

 

عکس پرستو گلستانی و برادرش

عکس پرستو گلستانی و برادرش

 

عکس پرستو گلستانی

عکس پرستو گلستانی

 

خانواده پرستو گلستانی

عکس پرستو گلستانی و خانوادش

بچگی پرستو گلستانی

عکس کودکی پرستو گلستانی

 

عکس پرستو گلستانی و دخترش

عکس پرستو گلستانی و دخترش

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

عکس های داوود رشیدی

در اینم مطلب عکس های جدید بازیگران معروف ایرانی آقای داوود رشیدی و خانوادش را برای شما آماده کرده ایم همچنین بیوگرافی و عکس های شخصی داوود رشیدی را در ادامه خواهید خواند

 

عکس های داوود رشیدی و همسرش

بیوگرافی داوود رشیدی

داوود رشیدی (زاده ۲۵ تیر ۱۳۱۲ در تهران) هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. وی دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر است.

داوود رشیدی در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. وی از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی است. پدر او عبدالامیر رشیدی و پدربزرگش علامه ابن‌الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت‌الله زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار است

عکس های داوود رشیدی و خانوادش

داوود رشیدی و دخترش و همسرش و نوه اش

 

تحصیلات داوود رشیدی

داود رشیدی تحصیلات متوسطه را (به دلیل فعالیت‌های دیپلماتیک پدرش) در ترکیه و پاریس به پایان رساند و تحصیلات دانشگاهی را در ژنو ادامه داد. (فارغ‌التحصیل کنسرواترا ژنو در رشته کارگردانی و بازیگری تئاتر و لیسانس حقوق سیاسی از دانشگاه ژنو).

او اولین بار زمانی که هفت ساله بود توسط دختر عمه‌اش دکتر طوسی حایری به عبدالحسین نوشین برای بازی در نمایش مردم معرفی شد. در سال ۱۳۴۳ به تهران آمد و در اداره تئاتر آن زمان وابسته به وزارت فرهنگ و هنر استخدام شد. سپس گروه تئاتر امروز را پایه‌گذاری نمود، که هنرپیشگانی مانند: پرویز فنی‌زاده، داریوش فرهنگ، مهدی هاشمی، فهیمه راستکار، سیاوش طهمورث، مرضیه برومند، سوسن تسلیمی، به عضویت در این گروه درآمدند. در سال ۱۳۵۲ از اداره تئاتر به تلویزیون ملی ایران رفت و در سمت مدیریت گروه نمایش‌ها و سرگرمی‌های آن سازمان (شامل: سریال‌ها، مسابقات، تئاترهای تلویزیونی) مشغول به کار گردید. رشیدی از سال ۱۳۵۰ با فیلم سینمایی «فرار از تله» وارد عرصه بازیگری سینما گردید و علاوه بر بازیگری و کارگردانی در سینما، تلویزیون و تئاتر به تهیه کنندگی سینما نیز روی آورد.

 

عکس های داوود رشیدی و احترام برومند

داوود رشیدی و همسرش احترام برومند

 

 

تآتر

  • ۱۳۷۰- پیروزی در شیکاگو، کارگردان و بازیگر
  • ۱۳۷۸- ریچارد سوم، کارگردان

سینما

  • ۱۳۵۰- میعادگاه خشم
  • ۱۳۵۰- فرار از تله
  • ۱۳۵۱- گذر اکبر
  • ۱۳۵۱- فدایی
  • ۱۳۵۱- جهنم + من
  • ۱۳۵۱- تجاوز
  • ۱۳۵۲- خروس
  • ۱۳۵۴- کندو
  • ۱۳۵۷- قدغن
  • ۱۳۵۹- کرکس‌ها می‌میرند
  • ۱۳۵۹- طلوع انفجار
  • ۱۳۵۹- اعدامی
  • ۱۳۵۹- آقای هیروگلیف
  • ۱۳۵۹- شمر
  • ۱۳۶۰- مرز
  • ۱۳۶۰- بازرس ویژه
  • ۱۳۶۱- رهایی
  • ۱۳۶۱- جایزه
  • ۱۳۶۲- هیولای درون
  • ۱۳۶۲- کمال الملک
  • ۱۳۶۲- شیلات
  • ۱۳۶۲- خانه عنکبوت
  • ۱۳۶۲- تفنگدار
  • ۱۳۶۳- گل‌های داوودی
  • ۱۳۶۳- تاتوره
  • ۱۳۶۳- بی‌بی چلچله
  • ۱۳۷۲- عبور از تله
  • ۱۳۷۳- راه افتخار
  • ۱۳۷۳- خط آتش
  • ۱۳۷۴- بازی‌های پنهان
  • ۱۳۷۵- بزرگ خیلی بزرگ
  • ۱۳۷۸- طهران روزگار نو
  • ۱۳۷۹- تکیه بر باد
  • ۱۳۸۲- ملاقات با طوطی
  • ۱۳۸۵- ماه شب چهارده
  • ۱۳۸۶- پرچم‌های قلعه کاوه
  • ۱۳۸۷- تردید
  • ۱۳۸۸- زمهریر
  • ۱۳۹۰ – اکباتان

تهیه کنندگی

  • ۱۳۷۹- قطعه ناتمام
  • ۱۳۸۰- امتحان
  • ۱۳۸۵- صبحی دیگر

مجری طرح

  • ۱۳۷۹- قطعه ناتمام

نماینده تهیه کننده

  • ۱۳۷۸- مثلث آبی

تلویزیون

سال نام سمت کارگردان توضیحات
۱۳۹۱ تله‌فیلم «رؤیا» بازیگر فرید شرعی
۱۳۹۱ گپ مهمان برنامه رامبد جوان مهمان قسمت پنجم برنامه
۱۳۹۱ کلاه پهلوی بازیگر سید ضیاءالدین دری در نقش کشیش «موسیو آلفونس»
آغاز پیش تولید این سریال از سال ۱۳۸۳
و آغاز فیلمبرداری آن از ۱۳۸۵ بوده است.
۱۳۸۳–۱۳۸۸ مختارنامه بازیگر داود میرباقری در نقش «نعمان بن بشیر انصاری»
در سال ۱۳۸۹ از شبکه ۱ پخش شد.
۱۳۸۸ خسته‌دلان بازیگر سیروس الوند شبکه ۱
۱۳۸۸ تله‌تئاتر «شایعه» کارگردان هنری
تهیه کننده
مترجم متن
داوود رشیدی نویسنده: «ژان میشل ریب»
کارگردان تلویزیونی: «مسعود فروتن»
۱۳۸۸ تله‌تئاتر «آخرین گودو» کارگردان هنری
تهیه کننده
مترجم متن
داوود رشیدی نویسنده: «ماتئی ویسنی‌یک»
۱۳۸۶–۱۳۸۷ پاتوق بازیگر مهمان شاهین باباپور کارگردان تلویزیونی: «احمد قربانی»
۱۳۸۶–۱۳۸۷ بیداری بازیگر بهرام عظیم پور
۱۳۸۷ تله‌تئاتر «هنر» کارگردان هنری
تهیه کننده
بازیگر
داوود رشیدی در نقش «سرژ»
بر اساس نمایشنامه‌ای از «یاسمینا رضا»
۲۰ آذر ۱۳۸۷ از شبکه ۴ پخش شد.
۱۳۸۶ تله‌فیلم «بعد از روز آخر» بازیگر مجید مظفری در هفتهٔ ناجا از شبکه ۲ پخش شد.[۲]
۱۳۸۶ نشانی بازیگر رامبد جوان نوروز ۱۳۸۷ از شبکه ۲ پخش شد.
۱۳۸۴ بچه‌های هور بازیگر عبدالله باکیده در نقش «عمو طالب» (رئیس عشیره)
۱۳۸۴ زائرسرای ممتاز بازیگر حمید بهمنی محصول سیمای مرکز قم
۱۳۸۴ چه کسی به سرهنگ شلیک کرد؟ بازیگر جواد اردکانی
۱۳۸۱–۱۳۸۳ دایره تردید بازیگر امیر قویدل اپیزود «تازه‌کار» / شبکه ۱
۱۳۸۲ مهمانپذیر طوبی بازیگر منوچهر پوراحمد در نوروز ۱۳۸۳ از شبکه ۱ پخش شد.
۱۳۸۱ معصومیت از دست رفته بازیگر داود میرباقری در نقش «نعمان»
۱۳۸۱ چهره‌ها بازیگر ابوالقاسم معارفی در دههٔ فجر ۸۱ از شبکه تهران پخش گردید.
۱۳۸۱ آبی مثل دریا بازیگر ابوالقاسم معارفی
۱۳۷۹ خانه ما بازیگر مهمان مسعود کرامتی
۱۳۷۵–۱۳۷۹ ولایت عشق بازیگر مهدی فخیم‌زاده در نقش «فضل بن ربیع»
۱۳۷۸ ورثه آقای نیکبخت بازیگر مرضیه برومند
۱۳۷۷ خاطرات یک خبرنگار بازیگر رسول صدرعاملی
۱۳۷۷ پزشکان بازیگر مسعود کرامتی شبکه ۳
۱۳۷۷–۱۳۷۸ روزهای زندگی بازیگر سیروس مقدم در سال ۱۳۷۹ از شبکه ۳ پخش شد.
۱۳۷۵–۱۳۷۶ بازگشت پرستوها بازیگر ابوالقاسم طالبی شبکه ۲
۱۳۷۵–۱۳۷۶ تهران ۱۱–۵۹۵ ج ۴۸ بازیگر مهمان مرضیه برومند بازی در اپیزود «همسایه‌ها»
۱۳۷۵ خاله خانم بازیگر منوچهر پوراحمد در نوروز ۱۳۷۶ از شبکه ۱ پخش شد.
کارگردان تلویزیونی: «شیرین جاهد»
۱۳۷۵ پرواز قرن بازیگر رسول صدرعاملی نویسنده: «فریدون جیرانی»
محصولی از سیمافیلم که در هفت قسمت
و در دهه فجر ۱۳۷۵ پخش گردید.
۱۳۷۴–۱۳۷۵ تنهاترین سردار بازیگر مهدی فخیم‌زاده در نقش «عمرو عاص»
۱۳۷۴ علی‌آقا ۱۲۱ بازیگر مهمان محمد صالح علا شبکه ۲
۱۳۷۴ آخرین ستاره شب بازیگر منوچهر پوراحمد
۱۳۷۳ آوای فاخته بازیگر بهمن زرین‌پور شبکه ۱
۱۳۷۰ گل پامچال بازیگر محمدعلی طالبی شبکه ۱
۱۳۷۰ امام علی بازیگر داود میرباقری در نقش «ابن جبله»
۱۳۶۹ عطر گل یاس بازیگر بهمن زرین‌پور شبکه ۱
۱۳۶۷ تله‌تئاتر «یکی از این روزها» بازیگر فریدون فرهودی در نقش «رئیس جمهور ایندولند»
کارگردان تلویزیونی: «هرمز امامی»
۱۳۶۵–۱۳۶۶ گرگ‌ها بازیگر داود میرباقری
۱۳۶۳–۱۳۶۶ کوچک جنگلی بازیگر بهروز افخمی در نقش «مستوفی الممالک»
۱۳۵۸–۱۳۶۶ هزاردستان بازیگر علی حاتمی در نقش «مفتش شش انگشتی»
۱۳۶۴ مستند داستانی «تاریخ قشم» راوی علی‌رضا داوودنژاد
۱۳۵۵ هوس بازیگر هوشنگ پاکروان
۱۳۴۹ تله‌تئاتر «دیکته و زاویه» کارگردان هنری داوود رشیدی نویسنده: «غلامحسین ساعدی»
کارگردان تلویزیونی: «حمید مصداقی»
۱۳۴۷ تله‌تئاتر «سیزیف و مرگ» کارگردان هنری داوود رشیدی نویسنده: «روبر مرل»
۱۳۴۷ تله‌تئاتر «همسفر» کارگردان هنری داوود رشیدی نویسنده: «کامران قدیمی»
۱۳۴۷ تله‌تئاتر «باجه» کارگردان هنری داوود رشیدی نویسنده: «ژان تاردیو»
۱۳۴۶ تله‌تئاتر «خوشا به حال بردباران» کارگردان هنری داوود رشیدی نویسنده: «غلامحسین ساعدی»
۱۳۴۶ تله‌تئاتر «صدایی در لیوان» کارگردان هنری داوود رشیدی نویسنده: «ایزو دوری» و «لئوپولدو کوکو»
۱۳۴۵ تله‌تئاتر «ریچارد سوم» کارگردان هنری داوود رشیدی
۱۳۴۲ تله‌تئاتر «سیسیل یا مکتب پدران» بازیگر جعفر والی
۱۳۴۲ تله‌تئاتر «در جزیره‌ای غریب» بازیگر ؟ «منوچهر فرید»، «محمدعلی کشاورز» ،
«فرزانه تأئیدی» و «عباس مغفوریان» هم
در آن بازی کرده بودند.

 

 

عکس های داوود رشیدی

جشن تولد داوود رشیدی

احترام برومند ، همسر داوود رشیدی Davoud Rashidi درسالروز تولد این هنرمند پیشکسوت از سلامتی او خبر داد و گفت: داود همچنان عاشقانه مردم را دوست دارد و عاشق جشن تولد است.

این هنرمند همزمان با ۲۵ تیر ماه سالروز تولد ۸۳ سالگی داوود رشیدی از علاقه او به جشن تولد و گرفتن کادوی تولد گفت و به ایسنا تاکید کرد: خیلی خوشحالم که آقای رشیدی همیشه در خدمت مردم بوده و برای آنان کار کرده است.

برومند که ۴۸ سال پیش با داوود رشیدی ازدواج کرده است، افزود: آقای رشیدی همیشه جشن تولد و کادو گرفتن را خیلی دوست دارد و خودش هم همیشه در مورد بچه‌ها این تشریفات را رعایت می‌کند و ما هم هر سال با حضور تعدادی از دوستان و اعضای خانواده برایش مهمانی کوچکی می‌گیریم.

او ادامه داد: بعضی اوقات هم که ایشان درگیر تئاتر بوده است، در همان سالن تئاتر و بعد از اجرای نمایش برایش جشن گرفته‌ایم و جالب است که اجرای دو نمایشش”آقای اشمیت کیه؟” و “منهای دو” همزمان با جشن تولدش بود. بنابراین جشن تولدش به برنامه کاری‌اش هم بستگی دارد اما خاطره انگیزترین تولدش، جشنی بود که مجله بخارا برگزار کرد.

این هنرمند درباره هدیه مورد علاقه رشیدی گفت: ایشان همیشه عاشق کتاب است. پسرمان فرهاد که خارج از کشور زندگی می‌کند، همیشه برایش نمایش‌نامه‌های فرانسوی می‌فرستد که پدرش آنها را ترجمه کند و نمایش‌های اخیرش را هم با همین نمایشنامه‌ها اجرا کرد. البته کادو فقط نمادی است که آدم به دوستش نشان می‌دهد به یاد اوست و ارزش معنوی‌اش مهم است.

برومند افزود: هرچند آقای رشیدی آدم روشنفکر و خاصی است اما خیلی خوشحالم که همیشه هنرمندی مردمی بوده است و همواره دوست دارد به مردم نزدیک باشد. امیدوارم خانواده ما این شانس و لیاقت را داشته باشیم که همچنان برای مردم کار کنیم و من هم به مردم عزیزی که حال ایشان را می‌پرسند، سلام می‌گویم و از آنان تشکر می‌کنم و می‌گویم خدا را شکر حالش بد نیست. در کانون گرم خانواده زندگی می‌کند و همین باعث می‌شود حالش خیلی بد نشود.

او با اشاره به حضور گرم فرزندان در کنار خانواده اضافه کرد: فرهاد از هر فرصتی استفاده می‌کند که پیش ما باشد و حالا هم یکی دو روز بعد از تولد پدرش به ایران می‌رسد. حضور لیلی و سینا پسرش هم خیلی غنیمت است. هر زمان که پیش ما بیایند، گل از گل آقای رشیدی می‌شکفد. وقتی سینا کوچک بود، آقای رشیدی بهترین همبازی‌اش بود و با او همه جور بازی می‌کرد.

احترام برومند به بهانه ۲۵ تیر سالروز تولد داود رشیدی گفت: از مردم می خواهم برای سلامتی همسرم دعا کنند.

وی افزود: تا زمانی که شرایط بدنی او اجازه می داد برای مردم و به عشق آنها فعالیت کرد و ما هر چه داریم از مردم داریم.

همسر داوود رشیدی افزود: از همه افرادی که لطف کردند و تولد همسرم را تبریک گفتند تشکر می کنم.

داود رشیدی تحصیلات مقدماتی را در ترکیه و پاریس گذراند و در دانشگاه ژنو نیز در رشته کارگردانی و حقوق سیاسی تحصیل کرد.

استاد رشیدی می گوید: علاقه اش به هنر از ۷ سالگی و با بازی در تئاتر مردم نمایان شد و این علاقه سبب شد در سال ۴۳ به ایران بازگردد و در اداره تئاتر آن زمان استخدام شود.

داود رشیدی پس از مدتی فعالیت در اداره تئاتر، گروه تئاتر امروز را بنیانگذاری کرد و سپس نخستین کار خود را در سینما در سال ۵۰ آغاز کرد و سال ۵۲ نیز وارد تلویزیون شد و تا کنون ۴۰ فیلم سینمایی و تعداد زیادی فعالیت‌های تلویزیونی و تئاتر را در کارنامه دارد.

داود رشیدی از معدود هنرمندانی است که با ۷۲ سال فعالیت هنری موفق به دریافت نشان درجه یک هنری شد.

جایگاه داود رشیدی فراتر از یک چهره فرهنگی است. او استادی دوست داشتنی و بازیگری توانمند است که آثارش در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون گواه توانایی‌های بالای او است. در سالگرد تولد این هنرمند برای او آرزوی سلامتی می کنیم.

عکس های داوود رشیدی

 

راز ماندگاری ازدواج داود رشیدی و احترام برومند

داوود رشیدی متولد ۱۳۱۲ تهران
احترام برومند متولد ۱۳۲۶ تهران
  1. تاریخ ازدواج و تعداد سال‌هایی که با هم زندگی کرده‌اید؟سال ۱۳۴۷، ما توسط یکی از دوستان روزنامه نویس که دوست صمیمی آقای رشیدی و با برادر من هم دوست بود آشنا شدیم. البته هیچ نیت و قصد قبلی در کار نبود و ما تصادفا با هم ملاقات کردیم. از آن زمان تا حالا ۴۳ سال می‌گذرد.
  2. آیا در حال حاضر در تهران زندگی می‌کنید و خانم برومند هنوز مشغول به کار هستند؟رشیدی:من و خانم برومند از اول ازدواج‌مان در تهران زندگی می‌کردیم و الان هم در تهران هستیم. با این‌که اوایل ایشان کارهای تلویزیونی انجام می‌دادند اما بعدها به دلایلی غیر از ازدواج‌مان، نشد که کار را به‌طور جدی ادامه دهد و بیشتر در منزل حضور داشت.

    اخلاق و خلق و خوی همسر شما در رابطه با مشکلات زندگی چگونه بوده است؟

    رشیدی:به هر حال همه زندگی‌ها مشکلاتی دارند. یادم می‌آید اوایل انقلاب برای مدتی نه من و نه خانم برومند سر کار نمی‌رفتیم و مشکل داشتیم. البته این مشکلی که می‌گویم از نظر مالی بود و نه احساسی و رابطه‌ای. . . اما اگر کسی از بیرون ما را می‌دید متوجه مشکلات‌مان نمی‌شد. از نظر ظاهری، هیچ تغییری اتفاق نیفتاده بود و مشکلات نتوانست رابطه ما را تحت‌ تاثیر قرار دهد. این قدر که وقتی به آن فکر می‌کنم، خاطرات بدی یادم نمی‌آید. در واقع سخت بود اما بد نگذشت.
    برومند: البته این را بگویم که یکی از محاسن فوق‌العاده داوود این است که اتفاقات و خاطرات بد یادش نمی‌ماند، این‌که یادش نیست را جدی می‌گوید چون واقعا چیزهای ناراحت‌کننده در خاطرش نمی‌ماند. من از سال ۵۸ و آقای رشیدی از سال ۵۹ از تلویزیون بیرون آمدیم و دیگر کار نکردیم. به هر صورت برای آدم‌هایی مثل ما، این مسئله آسان نبود. آن موقع‌ پسرمان تازه دیپلم گرفته بود و دخترمان لیلی، تازه به دبستان می‌رفت. به هر حال هر تغییری، مثبت یا منفی، شرایط متفاوتی برای زندگی به‌وجود می‌آورد. آقای رشیدی گفتند آن موقع تنگدست بودیم، می‌خواهم این جمله را اصلاح کنم. به‌نظرم ما در تنگنا قرار داشتیم نه این‌که تنگدست باشیم. ولی داوود همیشه می‌گفت که ظاهر ما نباید این مشکلاتی که داریم را فریاد بزند و باید حفظ ظاهر کنیم. اما به هر حال این دوران هم گذشت و همه چیز روی روال عادی افتاد. به هر حال ما همیشه مشکلاتی داشتیم. چون کار سینما و تلویزیون، خواه ناخواه باعث می‌شد که آقای رشیدی خیلی وقت‌ها تهران نباشند. البته تئاتر به این دلیل که در تهران متمرکز بود از این نظر مشکلی به‌وجود نمی‌آورد. این‌ها طبیعتا کمی مشکل است. ولی به هر حال همه مشاغل، مشکلات خودشان را دارند ولی نباید فراموش کرد که جذابیت‌های زیادی هم هست. شغل ما به‌طور خاص آن‌قدر جذابیت‌های رنگارنگ دارد که اگر کسی علاقه‌مند باشد، سختی‌هایش را هم به جان می‌ خرد.

    واکنش همسر/ شوهر شما نسبت به احساسات و علائق‌تان در ارتباط با مسائل زندگی چگونه و تا چه میزان قابل پذیرش است؟

    برومند: به هر حال ما در دو خانواده متفاوت و شرایط متفاوت بزرگ شده‌‌ایم. مثلا من در ایران بزرگ شده‌ام و داوود در خارج از ایران. طبیعتا با هم متفاوتیم ولی از هم پرت نیستیم.
    اگر همسر من معتقد باشد که مثلا من نباید با خواهرم رفت‌وآمد داشته باشم یا من چنین چیزی از او بخواهم قطعا باعث بروز مشکلاتی بین ما می‌شود. ما سر خیلی چیزها جروبحث می‌کنیم ولی از لحاظ عقاید فکری و روحی به‌شدت تفاهم داریم.

    آیا از سلیقه همسرتان در نظم و دکوراسیون داخلی خانه راضی هستید؟

    رشیدی: چیدمان خانه سلیقه احترام است و اختلاف سلیقه ما در این مورد نهایتا به جای تابلوها ختم می‌شود. چیدمان خانه کار و سلیقه اوست و من بسیار تابع هستم. البته خانه ما هیچ وقت عجیب‌تر از جاهای دیگری که زندگی کرده‌ام نبوده و به آن عادت داشته‌ام.
    برومند: وقتی ازدواج کردم، بسیار جوان بودم. در خیلی از موارد و به‌خصوص دکوراسیون خانه بیشتر از این‌که تحت‌تأثیر خانواده خودم باشم، از خانواده همسرم الهام گرفته‌ام. مثلا منزل خواهر آقای رشیدی، بسیار زیبا تزئین شده است و من گاهی یک دفعه می‌فهمم که دارم خانه را مثل او درست می‌کنم. یا خانه پدرش بسیار زیبا و کلاسیک بود و من خیلی دوست داشتم و همیشه آن خانه در ذهنم هست.

    آیا سلیقه شوهرتان را در انتخاب لباس و آرایش و روی‌هم‌رفته سرووضع ظاهری‌اش می‌پسندید؟مثال بزنید.

    برومند: توصیه‌های من راجع به ظاهر آقای رشیدی گاهی پذیرفته می‌شود و گاهی نه. خیلی وقت‌ها قبول می‌کند ولی وای به روزی که روی دنده لج بیفتد! مثلا گاهی پیش می‌آید که می‌گویم:«لباس‌ها و کفشت قهوه‌ایست، جورابت مشکی. جورابت را عوض کن.» می‌گوید: «نه همینی که من الان پوشیده‌ام خوب است، تو چه کار داری؟ من دیگه حوصله ندارم، اذیتم نکن.» ولی معمولا به‌نظر من احترام می‌گذارد و حتی با هم برای خرید لباس می‌رویم. من هم اگر او لباس‌هایم را دوست نداشته باشد یا حتی مِن مِن کند، لباس‌هایم را تغییر می‌دهم.

    در صورت بروز اختلاف سلیقه یا عقیده شوهر/همسرتان چگونه با مشکل پیش آمده روبه‌رو می‌شوید؟

    رشیدی: ما هیچ وقت در مورد مسائل مهم و بزرگ با هم اختلاف نظر و عقیده نداشته‌ایم. چیزهای کوچک و پیش پا افتاده‌ای بوده که این تفاوت‌ها هم برای همه زن و شوهرها پیش می‌آید. ما هیچ وقت دعوا به آن معنا که کاسه بشقاب بشکنیم، نداشته‌ایم. همیشه همه چیز دوستانه و منطقی حل شده است. هیچ کدام از ما، هیچ وقت به فکر این نبوده که آخر بحث برنده شود یا بخواهد ثابت کنیم حق با من است. درگیری مهمی که ما را اذیت کند واقعا وجود نداشته است. من که حتی به یاد ندارم در دوران جوانی هم من یا خانم برومند سر احساسات یا علایق مختلف‌مان با هم درگیر شویم، چه برسد به حالا.
    برومند: چیزی نبوده که من دوست داشته باشم و او بدش بیاید. مثلا من بدم می‌آید که همسرم سر زده با چند نفر از دوستانش به خانه بیاید اما واقعا او چنین کاری نمی‌کند. ولی پیش می‌آید که سلیقه‌های‌مان در مورد بعضی چیزها متفاوت باشد، مثلا داوود، عاشق موسیقی کلاسیک است و من موسیقی سنتی دوست دارم. اما نه من و نه او، از شنیدن موسیقی‌های مورد علاقه دیگری ناراحت نمی‌شویم. این مسائل کوچک و جزئی و گذرا هستند در واقع اصلا مسئله نیستند.

    آیا از همکاری همسرتان در انجام امور منزل راضی هستید؟

    رشیدی: حتما، چون من که کار خاصی انجام نمی‌دهم و مدیریت خانه با ایشان است. من فقط در شلوغ کردن و ریخت و پاش کردن خانه کمک می‌کنم!
    برومند:من اصلا توقع کمک ندارم. ولی او هم اگرکاری از دستش بر بیاید انجام می‌دهد. به هر حال از اول خیلی به این کمک کردن عادت نکرده که خرید کند یا کارهای خانه را انجام دهد. خیلی هم وقت نداشته. ولی اگر کاری از او بخواهم، تقریبا انجام می‌دهد، مثلا اگر بگویم یک کیلو گوجه بخر، ۲ کیلو خیار می‌خرد! چون من کار بیرون نمی‌کنم و خانه هستم، مسئولیت این‌جور کارها بیشتر با من است.

    آیا همسر شما در برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌های خانوادگی و مناسبت‌های خاص سنگ تمام می‌گذارید؟

    برومند: من عاشق مهمانی گرفتنم ولی الان خیلی خسته می‌شوم. ضمن این‌که شغل داوود و خیلی از آدم‌هایی که ما با آن‌ها رفت‌وآمد داریم، چندان حساب و کتاب ندارد و نیمشود ساعت مشخصی برای آن تعیین کرد و وقت‌های‌مان، سخت با هم جور می‌شود. من الان راضیه خواهرم را ۳ ماه است که ندیده‌ام. ولی آن زمان‌ها وقتی تازه ازدواج کرده بودیم و در خانه پدر شوهرم در شمیران زندگی می‌کردیم، جمعه‌ها همه می‌دانستند که ما خانه‌ایم و هرکسی که بخواهد، می‌تواند بیاید دیدن ما. خدا مادر آقای رشیدی را رحمت کند، همیشه جمعه‌ها برای ۵۰-۶۰ نفر غذا درست می‌کرد. دوستان اسم آن جا را گذاشته بودند داوودیه!
    رشیدی: من اهل خانه‌ام و ترجیح می‌دهم که به خانه‌ام بیایند نه این‌که من بروم. خانم برومند خیلی وقت‌ها دوستان قدیم مرا دعوت می‌کند و واقعا در این مورد هوای من را دارد.

    از نحوه تماس همسرتان با اعضای فامیل و همکاران و دوستان راضی هستید؟

    برومند: بله. در جریان کارهای دوستان همکارش هست ولی چون اعتقاد دارد تلفن برای کارهای ضروری ساخته شده، معمولا کوتاه حرف میزند.
    رشیدی: خیلی! بعضی وقت‌ها نیم ساعت با تلفن حرف می‌زند!

    در یک جمع‌بندی کلی بگویید چه مسئله‌ای باعث شده تا همسرتان را به عنوان همسر ایده‌آل معرفی کنید؟

    رشیدی: محبت و آرامش و احترامی که ما برای هم قائلیم رابطه ما را نگه داشته است. هر وقت که من کاری را شروع می‌کنم، می‌بینم که خیلی جاها احترام به اندازه من، به کار اهمیت می‌دهد و برای آن دلواپس و نگران است. من سعی می‌کنم که مشکلات کارم را به خانه نیاورم ولی همسرم به هر حال ناراحتی‌ها و نگرانی‌هایم را حس می‌کند و درکم می‌کند.
    برومند: اصل رابطه ما بر دوست داشتن و عشق استوار است و درک متقابل که همه، آن را داریم. من، همه سعیم را می‌کنم که داوود را درک کنم و راضی نگهش دارم. او هم هیچ وقت چیزی را به من تحمیل نمی‌کند و با من صادق است.

    داوود رشیدی در سال ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. وی از خاندان حایری مازندرانی دارای اصالت بابلی است. پدر او عبدالامیر رشیدی و پدربزرگش علامه ابن‌الشیخ حائری از روحانیان مشروطه خواه و جدش آیت‌الله زین‌العابدین حائری مازندرانی از مراجع تقلید عصر قاجار است. لیلی رشیدی و فرهاد رشیدی فرزندان او هستند.

    احترام سادات برومند یزدی معروف به احترام برومند (زاده ۱۳۲۶) مجری تلویزیون و بازیگر ایرانی است. او همسر داوود رشیدی، مادر لیلی رشیدی و خواهر مرضیه و راضیه برومند است.

    احترام برومند مجری برنامهٔ کودک تلویزیون ایران پیش از پیروزی انقلاب بود. او از سال ۱۳۴۶ با برنامه کودک در تلویزیون فعالیت هنری خود را آغاز کرد و به مدت ۱۱ سال یعنی تا سال ۱۳۵۸ به این فعالیت ادامه داد.

    پس از انقلاب چند نوار قصه برای بچه‌ها منتشر کرد و همچنین در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا (۱۳۸۳) ساخته رسول صدرعاملی نقشی فرعی داشت. او پس از سال‌ها دوری از صحنه در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان مجری در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان حضور یافت.

    فیلم شناسی

    ۱۳۹۴-فروشنده (اصغر فرهادی)

    ۱۳۹۴ – قشنگ و فرنگ (وحید موسائیان)

    ۱۳۸۳ – دیشب باباتو دیدم آیدا (رسول صدرعاملی)

 

 

 

بیوگرافی پروفسور فرهاد رشیدی پسر داوود رشیدی

پروفسور فرهاد رشیدی

  1. پروفسور فرهاد رشیدی، رییس گروه تحقیقات «سازگاری الکترومغناطیس» دانشگاه پلی تکنیک لوزان سوییس موفق به دریافت مدال علمی «بلوندل» انجمن مهدسی برق، الکترونیک و فن آوری اطلاعات و ارتباطات فرانسه شد.

    پروفسور رشیدی به دلیل تحقیقات گسترده در زمینه بررسی اثرات الکترومغناطیسی رعد و برق و ارائه مدل‌ها و نرم افزارهایی برای تحلیل این اثرات که در کاهش اثرات مخرب ناشی از صاعقه بر سیستم‌ های الکتریکی و الکترونیکی، خصوصا تجهیزات خطوط انتقال برق موثر بوده است به دریافت این جایزه معتبر علمی نایل شد.

    مدال «بلوندل» از جوایز علمی معتبر در حوزه برق و الکترونیک است که از جمله برندگان آن پرفسور روکارد برنده نوبل فیزیک ۱۹۷۰ بوده است.

    پرفسور رشیدی در سال ۲۰۰۵ نیز به پاس موفقیت‌های خود در این حوزه موفق به دریافت جایزه انجمن دستاوردهای تکنیکی IEEE شده بود.

    وی که فرزند استاد داود رشیدی هنرمند نام‌آور سینما و تئاتر کشور است، در سال ۱۳۴۱ در ژنو به دنیا آمد. با بازگشت خانواده، تحصیلات خود را تا با پایان مقطع متوسطه در ایران سپری کرده و سپس به سوییس مهاجرت کرد و دیپلم مهندسی و تحصیلات دکتری و فوق دکتری خود را در پلی تکنیک لوزان پشت سر گذاشت و البته در این دوره مدت یک سال نیز برای آزمایش اثرات الکترومغناطیسی صاعقه در دانشگاه فلوریدا آمریکا و مرکز تحقیقاتی ناسا فعالیت داشت و سپس مدت یک سال به دانشگاه تورنتو کانادا رفت.

    وی مجددا به سوییس بازگشته و پس از یک سال کار در یک شرکت مهندسی در زمینه سازگاری الکترومغناطیسی از اواخر ۱۹۹۹ به عنوان رییس گروه تحقیقات الکترومغناطیسی دانشگاه «پلی تکنیک لوزان» (موسسه فدرال تکنولوژی سوییس) فعالیت دارد

خاطرات داوود رشیدی از علی حاتمی و بهروز وثوقی

rashidi-vosooghi
داوود رشیدی: کندو فیلم خوبی بود. «فرار از تله» هم اولین فیلم سینمایی من بود. خاطرات بسیار خوبی از آن فیلم و همکاریم با دوستان عزیزم جلال مقدم و بهروزوثوقی دارم. بهروز خیلی سعی می‌کرد به بازی من کمک کند.
هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون می‌گوید با اینکه تحصیلات آکادمیک تئاتر را خارج از ایران دنبال کرده اما همیشه به فکر فعالیت در تئاتر کشورش بوده است.اهمیت داوود رشیدی و فعالیت‌های نمایشی او در تاریخ نمایش ایرانی چیست؟ این پرسشی است که محمدعلی منصوری با گردآوری مجموعه کتاب‌های نمایشنامه و زندگی‌نامه داوود رشیدی به آن پاسخ داد.

بسیاری از علاقه‌مندان هنر نمایش می‌توانند با استناد به این مجموعه کتاب‌ها با شخصیت و آثار این هنرمند آشنا شوند. مجموعه اول و دوم به ارائه متون نمایشی‌ اختصاص دارند که او در این سال‌ها به صحنه برده است.

مجموعه سوم به طور ویژه به نمایش «در انتظار گودو» و ترجمه نمایشنامه معروف ساموئل بکت می‌پردازد و مجموعه چهارم نیز در برگیرنده یک گفت‌و‌گوی بلند با داوود رشیدی و خاطرات او است که در حال حاضر مجموعه اول در دسترس علاقه‌مندان است.

در یکی از روز‌های فروردین مهمان این بازیگر پیشکسوت تئا‌تر، سینما و تلویزیون و احترام برومند مجری سابق تلویزیون و بازیگر تئا‌تر و همسر رشیدی شدیم تا درباره انتشار مجموعه کتاب‌هایش با او گپ بزنیم، در ادامه این گفت‌و‌گو سری هم به برخی خاطرات این هنرمند زدیم.

آقای رشیدی چه شد که به فکر جمع‌آوری نمایشنامه‌ها افتادید؟
داوود رشیدی: دوست عزیز من آقای محمد علی منصوری بانی چاپ این کتاب است. ایشان جوان بسیار فرهیخته‌ای هستند. پیشنهاد کردند این کتاب‌ها فقط به زندگی تئاتری من بپردازد، همینطور که می‌دانید جلد اول ترجمه تعدادی از نمایشنامه‌هایی است که من همراه دوستانم دکتر پرویز طباطبائی، دکتر جلال ستاری و یا به تنهایی ترجمه کردم. جلد دوم هم به همین روال است. خب، مدتی طول کشید تا این نمایشنامه‌ها جمع‌آوری شود، برخی از آن‌ها دست نوشته بودند و برخی دیگر از آن‌ها کهنه و در حال از بین رفتن ، همه این نمایشنامه‌ها در تلویزیون قبل از انقلاب و یا روی صحنه قبل و بعد از انقلاب اجرا شده است.

به کارگردانی خودتان؟
رشیدی: بله

این کتاب می‌تواند یکی از منابع بسیار خوب برای بچه‌های تئاتری باشد.
رشیدی: بله، حتی برای اجرای دوباره هم می‌تواند بیوگرافی بازیگران و هنرپیشه ها – خوبی باشد.

دلیل اینکه آقای منصوری خواستند در این چهار جلد که الان جلد اولش منتشر شده فقط به زندگی تئاتری شما پرداخته شود، چه بود؟
احترام برومند: آقای منصوری عقیده داشتند جوان‌های امروز داوود رشیدی را بیشتر به عنوان یک بازیگر می‌شناسند. البته چند تئا‌تر هم به کارگردانی ایشان بین سال‌های ۷۰ تا ۹۰ روی صحنه رفت که همه خوشبختانه موفق بوده ولی باید بپذیریم فعالیت‌های تئاتری داوود رشیدی خیلی برای نسل امروز روشن نیست. به هر حال فکر می‌کنم لازم است جوانان امروز راجع به فعالیت‌های پیشکسوتان در گذشته بیشتر بدانند.

زمان مشخصی برای چاپ سه کتاب بعدی مشخص شده است؟
رشیدی: مطالب جلدهای بعدی جمع آوری شده و آماده است. امیدوارم سه کتاب بعدی به اندازه جلد اول با تاخیر مواجه نشود و هر چه زود‌تر در اختیاز علاقه‌مندان قرار گیرد.

آقای رشیدی به کدامیک از نمایشنامه‌هایی که در این کتاب (جلد اول) هست تعلق خاطر بیشتری دارید؟
رشیدی: همه برایم دوست داشتنی هستند. نمایش «می‌خواهید با من بازی کنید» را بیشتر دوست دارم. چون فکر می‌کنم اولین اجرای صحنه‌ای من در ایران بود که ترجمه و کارگردانی کردم.

خاطرتان هست چه کسانی بازی کردند؟
رشیدی: بله. جعفر والی، ژاله صبا، پرویز کاردان و… انشا الله در چهارمین جلد عکس‌ها و مطالب مربوط به هر نمایش را خواهید دید.

خاطره‌ای از اجرای نمایش‌هایتان در این سال‌ها دارید؟
رشیدی: برای من نمایش «در انتظار گودو» جالب و خاطره‌انگیز است. این نمایش سال ۱۳۴۷ در یکی از سالن‌های تهران اجرا شد. یادم می‌آید دو اجرا هم در جشن هنر شیراز داشتیم. در شروع یکی از اجرا‌ها یک کارگردان فرانسوی پیش من آمد و گفت: «من اجراهای زیادی از این نمایش در اروپا دیده‌ام، خیلی دلم می‌خواهد کار شما را ببینم. متاسفانه پرواز دارم و تا آخر نمایش نمی‌توانم بمانم.» اما بعد از پایان نمایش او را دیدم. کار ما را تحسین کرد و گفت نتوانستم اجرا را تا انتها نببینم. پروازم را از دست دادم. البته ترجمه «در انتظار گودو» را همراه یکی از دوستان هنرمندم انجام داده بودم و در اجرا هم با هنرمندان با تجربه‌ای همراه بودم. شاید به همین دلیل است که یک جلد از این چهار جلد فقط به ترجمه و اجرای «در انتظار گودو» و نقد‌ها و نظر‌ها درباره آن اختصاص دارد.

آقای رشیدی برای شما که تحصیلات بازیگری را در خارج از ایران آموخته بودید، شروع فعالیت هنری در ایران سخت نبود؟
رشیدی: برعکس، چون در سوئیس به طور حرفه‌ای کار کرده بودم، به محض ورود به ایران هم بطور حرفه‌ای وارد کار شدم و در وزارت فرهنگ و هنر و اداره تئا‌تر مشغول به کار شدم. یادم می‌‌آید زمانی که تصمیم گرفتم به ایران بیایم فرانسوا سیمون مدیر تئا‌تر «کاروژ» که خود کارگردان و بازیگر بسیار معروفی بود به من گفت: «تو اینجا وارد کار حرفه‌ای شده‌ای و داری موفق می‌شوی. چرا به ایران می‌روی؟» گفتم: «من ایرانی هستم و دوست دارم به کشورم برگردم و آنجا کار کنم» با اینکه از بچگی به خاطر شغل پدرم در خارج از کشور مدرسه و دانشگاه رفتم و زندگی کردم، اما همیشه رویایم فعالیت تئا‌تری در ایران بود.

زمانی که کار تئا‌تر را در ایران آغاز کردید چند گروه نمایشی در ایران فعالیت می‌کردند؟
رشیدی: چند نفر از کارگردانان مانند آقایان عباس جوانمرد، علی نصیریان، خسروی و…. من گروه تئاتری داشتیم. در گروه من خسرو شجاع‌زاده، فرزانه تائیدی، فهیمه راستگار و بعدها داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی بودند.

البته در اوایل دهه چهل هر چهارشنبه در تلویزیون به صورت زنده اجرای تئا‌تر داشتیم با دوستان عزیزم عزت الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، جعفر والی، فخری خوروش، جمیلی شیخی که بسیار خاطره‌انگیز بود. همه با هم همکاری خوبی داشتیم.

آقای رشیدی شما قبل از انقلاب مسئول واحد نمایش تلویزیون بودید. از آن زمان بگویید.
رشیدی: واحد نمایش تلویزیون مسئول تهیه سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی بود، اما یک گروه نمایشی هم داشتیم، گروه «تئا‌تر امروز». هنرمندانی مثل مرضیه برومند، بهرام شاه محمدلو، رضا بابک، سعید‌ پورصمیمی، راضیه برومند، علیرضا هدائی و چند نفر دیگر عضو این گروه بودند. گروه بسیار خوبی بود. یادم می‌آید توی حیاط واحد نمایش تئا‌تر برای بچه‌ها اجرا می‌کردیم. متاسفانه بعد از انقلاب این گروه منحل شد و خب من هم از واحد نمایش رفتم.

بعد از انقلاب هیچوقت فکر کردید به خارج از کشور بروید؟
رشیدی: نه. من کشورم را دوست دارم و گرچه چند سالی دچار مشکلات مختلف بودم، اما کوشش کردم به آن‌ها غلبه کنم. به هر حال برای زندگی کشور خودم را به همه جا ترجیح می‌دادم.

«فرار از تله» و «کندو» دو اثر ماندگار شما در سینما قبل از انقلاب است خاطره‌ای از آن سال‌ها دارید؟
رشیدی: «کندو» فیلم خوبی بود. «فرار از تله» هم اولین فیلم سینمایی من بود. خاطرات بسیار خوبی از آن فیلم و همکاریم با دوستان عزیزم جلال مقدم و بهروزوثوقی دارم. بهروز خیلی سعی می‌کرد به بازی من کمک کند. دوستی خوب و حرفه‌ای با هم داشتیم. بازیگر خوبی بود. همیشه قبل از فیلمبرداری آماده و ورزش‌کرده سر صحنه بود. در مورد «کندو» به نظرم بسیار فیلم خوبی بود. یاد فریدون گله زنده باشد. می‌خواست «کندو ۲» را هم بسازد، اما متاسفانه وقت نشد.اولین فیلم سینمایی که بعد از انقلاب بازی کردید چه بود؟
رشیدی: فکر می‌کنم «بازرس ویژه».

قطعا یکی از آثار ماندگار شما بازی در سریال «هزار دستان» بود. آشنایی شما و علی حاتمی چطور اتفاق افتاد؟
رشیدی: علی حاتمی را از دانشکده هنر‌های دراماتیک، وقتی جوانی لاغراندام و با استعداد و خونگرم بود می‌شناختم. بعد نمایش «حسن کچل» او را به روی صحنه بردم و بعد‌ها او برایم مثل یک برادر کوچک‌تر شد. با هم دوستان خوبی بودیم و دوستان خانوادگی شدیم و لیلی و لیلا با هم بزرگ شدند.

از نمایش «حسن کچل» بگویید.
رشیدی: خب، خیلی‌ها فکر می‌کردند چون من خارج از کشور درس خواندم نمی‌توانم در کارگردانی نمایش «حسن کچل» که صد در صد ایرانی و با شعر و آهنگ‌های عامیانه بود موفق باشم، اما کار خوبی شد در تالار ۲۵ شهریور آن زمان – سنگلج فعلی – اجرا کردیم، خیلی هم موفق بود. یاد پرویز فنی‌زاده، اسماعیل داورفر، یدالله شیراندامی و دیگران گرامی باد.

 آقای رشیدی فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی آثار علی حاتمی چیست که بعد از تمام این سال‌ها هنوز هم جزو آثار شاخص سینما و تلویزیون محسوب می‌شود؟
رشیدی: می‌دانید من وقتی مسئول واحد نمایش تلویزیون بودم، علی حاتمی دو اثر ماندگار به نام‌های «داستان‌های مولانا» و «سلطان صاحبقران» را ساخت.

ویژگی حاتمی اول ایرانی بودن بود، بخصوص در آن سال‌ها که سینما و تلویزیون به نوعی یک کالای وارداتی بود. او سبک ایرانی خاص خودش را داشت و به این دلیل آثارش ماندگار شد. او در کنار نبوغ ذاتی خود وسواس و دقت عجیبی داشت. در آثارش تاکید داشت که تمام وسائل صحنه متعلق به زمانی باشد که قصه در آن زمان روایت می‌شود، حتی وسائلی که شاید درست هم در کادر دیده نشود. یکی از دلایلی که کارهایی مثل «هزار دستان» را درخشان و ماندگار می‌کند این است که بازیگران و عوامل درست در کنار هم چیده می‌شوند. این اتفاقات در آثار هنری اهمیت زیادی دارد.

فکر نمی‌کنید کسی جز علی حاتمی نمی‌توانست شما‌ها را کنار هم قرار دهد؟
رشیدی: بله همینطور است. اگر امکانات حال حاضر برای فیلمسازی مثل علی حاتمی فراهم می شد، قطعا شهرت جهانی پیدا می‌کرد. الان ارتباطات جهانی خیلی زیاد شده. حیف شد که علی حاتمی زود از بین ما رفت.

آقای رشیدی سال‌ها است تولید آثار با کیفیت در تلویزیون به انداره انگشتان دست رسیده است. بهنظر شما مهم‌ترین دلیل این اتفاق چیست؟
رشیدی: همه چیز تغییر کرده، یک مثال فرانسوی هست که می‌گوید: «زمان دیگر، عادات دیگر» طبیعی است که همه چیز تغییر کرده است. زمانی بود که پیشنهادات زیاد و خوبی به من برای بازی در سینما و تلویزیون می‌شد. وقتی بازی در یک اثر توسط یک کارگردان مطرح و خوش نام به ما می‌شد، چشم‌بسته قبول می‌کردیم، اما الان زمانه عوض شده است. کیفیت فیلمنامه‌ها و آثاری که تولید می‌شود هم پایین آمده است.

 

آقای رشیدی سریال‌های تلویزیون را نگاه می‌کنید؟
برومند: داوود طرفدار پر و پا قرص فوتبال و مسابقات ورزشی و برنامه‌های ورزشی است. گاهی هم برنامه‌های خبری را نگاه می کند. خیلی ندیدم حوصله سریال داشته باشد اما فیلم‌های خوب را می‌بینیم.

رشیدی: ما در منزلمان دو اتاق داریم با دو تا تلویزیون، وقتی من فوتبال نگاه می‌کنم همسرم مشغول تماشای سریال است.

آقای رشیدی از اینکه دخترتان لیلی قدم در مسیری که شما رفته‌اید گذاشته است خوشحالید؟
رشیدی: بله می‌دانستم که خیلی به تئا‌تر علاقه دارد و استعداد دارد و خوشحالم که موفق شده است، خیلی هم دوست دارم کمکش کنم، اگر به حرف من گوش کند.

 

 

عکس های داوود رشیدی

 

 

 

عکس های داوود رشیدی

 

عکس جوانی داوود رشیدی

عکس های داوود رشیدی

 

 

 

عکس های داوود رشیدی

 

عکس داوود رشیدی و همسرش

 

عکس های داوود رشیدی

عکس داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت

 

 

عکس های داوود رشیدی

 

 

 

عکس های داوود رشیدی

عکس داوود رشیدی کنار جمشید مشایخی

 

عکس های داوود رشیدی

عکس داوود رشیدی و دخترش

 

عکس های داوود رشیدی

 

عکس داوود رشیدی در فیلم

 

عکس های داوود رشیدی

عکس داوود رشیدی و دخترش لیلی رشیدی و همسرش

 

عکس های داوود رشیدی

عکس داوود رشیدی بازیگر پیشکسوت

 

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

عکس های سامان سالور

در این مطلب عکس های جدید افراد معروف سینمای ایرانی آقای سامان سالور نویسنده و کارگردان ایرانی را خواهید دید در ادامه بیوگرافی و عکس های شخصی سامان سالور را میخوانید

 

عکس های سامان سالور

بیوگرافی سامان سالور

سامان سالور متولد سال ۱۳۵۵در شهربروجرد، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است همسر ایشون سمیرا حسن پور از بازیگران سینما است

او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است. نخستین فیلم بلند او ساکنین سرزمین سکوت برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه شد. او با ساخته بعدی خود، چند کیلو خرما برای مراسم تدفین جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۰۶ و بالن طلایی بهترین فیلم جشنواره سه قاره ۲۰۰۶ را برای ساخت این فیلم به دست آورد و همچنین چند جایزه دیگر نیز برای کارگردانی این فیلم به دست آورد و این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او در دوران دانشجویی همراه با تورج اصلانی و محسن نامجو در خانه ایی دانشجویی با هم زندگی می‌کردند که سر انجام این همراهی به همکاری منجر شد و فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین حاصل دوستی این دوران بوده است که مورد توجه منتقدین جهانی قرار گرفت. سالور مستند آرامش با دیازپام ده را از زندگی محسن نامجو ساخت. فیلمبرداری کارهای او همکاری با تورج اصلانی بعنوان مدیر فیلمبرداری صورت می‌گیرد. او با فیلم ترانه تنهایی تهران به‌عنوان تنها نماینده سینمای ایران در بخش ۱۵ روز با کارگردانان به جشنواره فیلم کن ۲۰۰۸ راه پیدا یافت.

 

عکس های سامان سالور

فیلم‌های بلند سامان سالور

  • تمشک (۱۳۹۲)
  • سیزده ۵۹ (۱۳۸۹)
  • آمین خواهیم گفت (۱۳۸۹)
  • ترانه تنهایی تهران (۱۳۸۷)
  • چند کیلو خرما برای مراسم تدفین (۱۳۸۴)
  • ساکنین سرزمین سکوت (۱۳۸۲)

فیلم‌های کوتاه و مستند سامان سالور

  • آرامش با دیازپام ده
  • صدای ما را روی موج کوتاه می‌شنوید
  • بازی نهایی
  • دربست اکباتان
  • جایی نزدیک آسمان
  • آخرین فرستاده
  • فرشته‌ها رویا را نوازش می‌کنند
  • باد گیسوانت را شانه خواهد

عکس های سامان سالور و آزاده زارعی

جایزه‌های سامان سالور

  • برنده جایزه بهترین کارگردانی از فستیوال بین‌المللی استپس برای سیزده ۵۹ ۲۰۰۸
  • برنده جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی باتومی برای ترانه تنهایی تهران ۲۰۰۸
  • برنده جایزه طلایی جشنواره فونچال پرتغال برای ترانه تنهایی تهران ۲۰۰۸
  • برنده جایزه چشم سوم جشنواره فیلم‌های آسیایی بمبئی برای فیلم چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ۲۰۰۷
  • برنده جایزه بالن طلایی و جایزه تماشاگران جشنواره سه قاره نانت برای چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ۲۰۰۶
  • برنده جایزه ویژه هیات داوران و نامزد یوزپلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو برای چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ۲۰۰۶
  • برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم ادینبورگ برای چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ۲۰۰۶
  • برنده جایزه بهترین فیلم و فیلمنامه جشنواره آبرن فرانسه برای چند کیلو خرما برای مراسم تدفین ۲۰۰۶
  • برنده جایزه فیپرشی جشنواره بین المللی فیلم کی یف برای ساکنین سرزمین سکوت ۲۰۰۵
  • برنده جایزه ویژه تماشاگران جشنواره فیلم اسلوونی برای ساکنین سرزمین سکوت ۲۰۰۵
  • برنده جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه برای فیلم ساکنین سرزمین سکوت ۲۰۰۵

•راهیابى به جشنواره کن سال٢٠٠۶ براى فیلم چند کیلو خرما

 

عکس های سامان سالور

 

عکس های سامان سالور

 

عکس های سامان سالور

 

عکس های سامان سالور

 

عکس های سامان سالور

عکس های سامان سالور

 

عکس های سامان سالور

عکس های سامان سالور

 

عکس های سامان سالور

عکس های سامان سالور

 

عکس های سامان سالور

عکس های سامان سالور و همسرش سمیرا حسن پور

 

عکس های سامان سالور

عکس های سامان سالور

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

عکس های فتحعلی اویسی

در این مطلب عکس های جدید بازیگران ایرانی آقای فتحعلی اویسی را برایتان اماده کرده ایم همچنین در ادامه عکس های شخصی و بیوگرافی این بازیگر معروف را خواهید دید

عکس فتحعلی اویسی

بیوگرافی فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی (زاده ۲۱ دی ۱۳۲۴ در قم) کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ است. وی در همان سال به ایران بازگشت و آغازِ فعالیت سینمایی‌اش، بازی در فیلم قدغن از علی‌رضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ بود.

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد. در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش مریم و میتیل، فیلم موفقی از آب درآمد. اما در چهارمین فیلمش سربلند، باز موفق نبود. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی‌های زیبائی هم از خود به نمایش گذاشت. در سینما هم بازی ماندگار او در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) در یادها مانده است. ای دریغ از عمر رفته … سوز و سودای گذشته …

فتحعلی اویسی و دختر و پسرش

فتحعلی اویسی و فرزندانش

 

فیلم های سینمایی فتحعلی اویسی

 

سال نام سمت نقش کارگردان توضیحات
۱۳۹۳ بازگشت لوک‌خوش‌شانس بازیگر
مجید کاشی فروشان
۱۳۹۳ دریاکنار بازیگر
آرش معیریان
۱۳۹۱ بازنشسته‌ها بازیگر
محسن ربیعی
۱۳۹۰ بازگشت به آینده بازیگر
علی عبدالعلی‌زاده
۱۳۹۰ ساعت شلوغی بازیگر
آرش معیریان
۱۳۸۹ چگونه میلیاردر شدم بازیگر
علی عبدالعلی‌زاده
۱۳۸۹ داماد خجالتی بازیگر
آرش معیریان
۱۳۸۹ دردسر بزرگ بازیگر
مهدی گلستانه
۱۳۸۹ دزدان خیابان جردن بازیگر
وحید اسلامی
۱۳۸۸ شیر و عسل بازیگر
آرش معیریان
۱۳۸۸ افراطی‌ها بازیگر سلیمان جهانگیر جهانگیری
۱۳۸۷ چار چنگولی بازیگر
سعید سهیلی
۱۳۸۵ کلاهی برای باران بازیگر
مسعود نوابی
۱۳۸۵ مادر زن سلام بازیگر
خسرو ملکان
۱۳۸۳ انتخاب بازیگر
تورج منصوری
۱۳۸۳ بشارت منجی بازیگر
نادر طالب‌زاده
۱۳۸۲ بله برون بازیگر
داوود موثقی
۱۳۸۱ زندانی ۷۰۷ بازیگر
حبیب‌الله بهمنی
۱۳۸۱ دوشیزه بازیگر
محمد درمنش
۱۳۷۸ مومیایی ۳ بازیگر
محمدرضا هنرمند
۱۳۷۳ می‌خواهم زنده بمانم بازیگر صولتی ایرج قادری
۱۳۷۳ سربلند بازیگر
کارگردان

فتحعلی اویسی
۱۳۷۱ مریم و میتیل نویسنده
کارگردان

فتحعلی اویسی
۱۳۷۰ دلشدگان بازیگر
علی حاتمی
۱۳۷۰ بانو بازیگر
داریوش مهرجویی
۱۳۶۹ سایه خیال بازیگر
حسین دلیر
۱۳۶۹ حکایت آن مرد خوشبخت بازیگر
رضا حیدرنژاد
۱۳۶۸ هامون بازیگر دکتر سروش داریوش مهرجویی
۱۳۶۸ دستمزد بازیگر
مجید جوانمرد
۱۳۶۸ ریحانه بازیگر
علیرضا رئیسیان
۱۳۶۷ باو کارگردان
فتحعلی اویسی
۱۳۶۷ هی جو بازیگر جو منوچهر عسگری‌نسب
۱۳۶۷ سرب بازیگر یزغل مسعود کیمیایی
۱۳۶۶ پرنده کوچک خوشبختی بازیگر
پوران درخشنده
۱۳۶۵ ناخدا خورشید بازیگر کلنل ناصر تقوایی
۱۳۶۳ مادر بازیگر
کارگردان

فتحعلی اویسی
۱۳۶۳ سردار جنگل بازیگر
امیر قویدل
۱۳۵۹ راهی به سوی خدا بازیگر
جلال مهربان
۱۳۵۷ قدغن بازیگر
علی‌رضا داوودنژاد

 

فتحعلی اویسی و دخترش

فتحعلی اویسی و دخترش

 

سریال های تلویزیونی فتحعلی اویسی

 

سال نام سمت کارگردان توضیحات
۱۳۹۱ چمدان بازیگر خسرو ملکان
۱۳۹۱ دست بالای دست بازیگر و خواننده محسن یوسفی درنقش «آقای مجلسی»
۱۳۹۰ کسی خوابه؟ بازیگر سیدجواد رضویان در نوروز ۱۳۹۱ پخش شد.
۱۳۹۰ سایه روشن بازیگر آرش معیریان
۱۳۸۸–۱۳۸۹ دارا و ندار بازیگر مسعود ده‌نمکی درنقش «تیمور-فتحعلی»
۱۳۸۵ زیر زمین بازیگر علیرضا افخمی در نقش «فرج»
۱۳۸۵ بایرام بازیگر مسعود نوابی
۱۳۸۳ کمربندها را ببندیم بازیگر و خواننده مهدی مظلومی
۱۳۸۲ باغچه مینو بازیگر و خواننده رضا صفدری در نقش «خان داداش»
۱۳۸۱ در کنار هم بازیگر و کارگردان فتحعلی اویسی
۱۳۸۱ بدون شرح بازیگر مهدی مظلومی در نقش «کیومرث کاووسی»
۱۳۸۱ فرمان بازیگر مسعود رشیدی
۱۳۸۰–۱۳۸۱ تله تئاتر «به سوی دمشق» بازیگر حمید سمندریان نویسنده: «اگوست استریندبرگ»
۱۳۷۷–۱۳۸۱ تفنگ سرپر بازیگر امرالله احمدجو
۱۳۸۰ چمدانهای بسته بازیگر محمد صالح علا پخش در نوروز ۱۳۸۱
۱۳۸۰ تله تئاتر «زارع شیکاگو» بازیگر سیروس ابراهیم‌زاده کارگردان تلویزیونی: مسعود فروتن
۱۳۸۰ تصمیم نهایی بازیگر محسن شاه‌محمدی
۱۳۷۹–۱۳۸۰ خورشید و ماه بازیگر مهدی حسینی‌وند عالی‌پور
۱۳۷۹–۱۳۸۰ چراغ جادو بازیگر همایون اسعدیان
۱۳۷۹ ولایت عشق بازیگر مهدی فخیم‌زاده در نقش «رجاء ابن ابی ضحاک»
۱۳۷۹ کاکتوس – سری دوم بازیگر محمدرضا هنرمند
۱۳۷۹ آبدارشاه بازیگر رحیم رحیمی‌پور
۱۳۷۹ تله تئاتر «در پوست شیر» بازیگر شهره لرستانی
۱۳۷۹ خانه ما بازیگر مهمان مسعود کرامتی
۱۳۷۸–۱۳۷۹ پس از باران بازیگر سعید سلطانی
۱۳۷۷ به او بگوئید دوستش دارم بازیگر حمید تمجیدی
۱۳۷۶ تله تئاتر «قضیه رابرت اپنهایمر» بازیگر محمود عزیزی
۱۳۷۵–۱۳۷۷ قصه‌ها بازیگر محمدرضا اعلامی
۱۳۷۵–۱۳۷۶ تهران ۱۱- ۵۹۵ ج ۴۸ بازیگر مرضیه برومند بازی در اپیزود «یک قرار مهم»
۱۳۷۳–۱۳۷۵ تنهاترین سردار بازیگر مهدی فخیم‌زاده
۱۳۷۰–۱۳۷۲ مش خیرالله صندوقچه اسرار بازیگر داریوش مؤدبیان
حسین فردرو
بازی در اپیزود «ماشالله پسر شمشیر»
۱۳۶۹–۱۳۷۰ مسافران دره انار بازیگر یدالله نوعصری در ۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از شبکه ۲ پخش شد.
۱۳۶۳–۱۳۶۶ سردار جنگل بازیگر بهروز افخمی در نقش «مشهدی علیشاه»
۱۳۶۳ سربداران بازیگر محمدعلی نجفی در نقش «ایلچی طغای»
۱۳۵۳ – ۱۳۵۴ دلیران تنگستان بازیگر همایون شهنواز – ابراهیم مختاری در نقش یکی از عوامل سفارت انگلیس

 

 

حضور فتحعلی اویسی در خندوانه

حضور نوبرانه یکی از بازیگران پیشکسوت تلویزیون مقابل دوربین «خندوانه» و گفت‌وگوی او با رامبد جوان، دقایقی پر از شادی و خنده برای مخاطبان رقم زد.

فتحعلی اویسی که هنوز و همچنان با نقش کاووسی سریال پرطرفدار و ماندگار «بدون شرح» در یادها مانده، این روزها دوران بازنشستگی خودخواسته‌اش را در شمال ایران می‌گذراند. او پس از مدت‌ها دوری از آنتن شامگاه دوشنبه به خندوانه آمد و به‌شدت از سوی تماشاگران مورد استقبال قرار گرفت. اویسی ابتدا با محل تولد خود یعنی منطقه فردو شوخی و آن را روستایی بین نیس و پاریس فرانسه معرفی کرد!

بعد با همراهی جوان، گریزی به خاطرات بازی در فیلم سینمایی «مومیایی۳» محمدرضا هنرمند زد و با اکراه، مقابل دوربین ۱۰ثانیه از همان لبخندهای همیشگی به لب آورد. «فتل» خیلی راحت اعتراف کرد که فقط بلد است تخم‌مرغ آب‌پز درست کند و آن را مثل تخمه بخورد. بعد هم نوبت به آواز خواندن بازیگر قدیمی رسید.

او به اصرار جوان و حاضران در سالن پشت میکروفن رفت و با همراهی نوازندگان، ترانه «می‌زند باران به شیشه» را با صدایی گرفته خواند، کمی با سلفی گرفتن مردم شوخی کرد و هدیه‌اش را هم با شوخ‌طبعی ذاتی‌اش گرفت. این شوخ‌طبعی همان هدیه‌ خدادادی است که اندکی بعد تفاوت آن با دیگر بازیگران طناز مشخص شد؛ تقریبا هر حرکت و حرف اویسی خنده تماشاگران را در پی داشت و مهران غفوریان که پس از او برای خنداندن تماشاگران روی صحنه آمد، حتی با دست و پا زدن هم نتوانست کاری از پیش ببرد. آقا فتل آرام به خندوانه آمد، یک شب رؤیایی برای مخاطبان به یادگار گذاشت و با گردی که از پیری بر چهره‌اش نشسته، آرام رفت.

 

 

عکس فتحعلی اویسی

 

عکس جدید فتحعلی اویسی

 

عکس جدید فتحعلی اویسی

عکس جدید فتحعلی اویسی

 

عکس فتحعلی اویسی

 

عکس جدید فتحعلی اویسی

 

عکس فتحعلی اویسی

 

عکس های فتحعلی اویسی

 

عکس فتحعلی اویسی

 

عکس های فتحعلی اویسی

 

عکس فتحعلی اویسی

عکس های فتحعلی اویسی

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

عکس های مهسا کریم زاده

در این مطلب عکس های جدید بازیگران معروف خانم مهسا کریم زاده را برایتان آماده کرده ایم همچنین در ادامه بیوگرافی و عکس های شخصی مهسا کریم زاده را خواهید خواند

mahsa-karim-zadeh001

بیوگرافی مهسا کریم زاده

در اینترنت خیلی از خانم مهسا کریم زاده اطلاعاتی در دسترس نیستش ولی خوب بازیگر کمدی در سریال خروس و سه پنج دو می باشد که بازیگر خوبی هم بود تا کنون فیلم و سریال دیگری از ایشون دیده نشده است

 

مصاحبه با مهسا کریم زاده

مهسا کریم زاده در گفت‌وگو با فارس گفت: این ویژگی طنزهای سعید آقاخانی است که سعی نمی‌کند درباره مسئله‌ای غلو کرده و یا با لودگی مردم را بخنداند، بلکه موقعیتی را ترسیم می‌کند که ممکن است در زندگی واقعی هم با آن ها رو به رو شویم.

وی درباره نقش خود در سریال «خروس» گفت: فرانک به نقش قبلی من در سریال «سه،پنج،دو» شبیه است، دختر حساس خانواده با روحیات خاصی که دارد اما آرامشی در این نقش هست که کار را برای من بسیار دوست داشتنی می‌کند.

این بازیگر با بیان این که همواره سعی کردم نقش‌های متفاوتی ایفا کنم، افزود: تجربه همکاری با سعید آقاخانی بسیار برای من شیرین و مفید بود، این کارگردان به بازیگر کمک می‌کند تا از قالب همیشگی خود خارج شده و نقشی را که باید ایفا کند؛ خوشبختانه اعتماد آقاخانی، فرصت همکاری با این پروژه را برای من فراهم کرد و امیدوارم مردم هم از کار من راضی باشند.

وی در پاسخ به این سوال که «خروس» تا چه اندازه برای پخش در ماه مبارک رمضان مناسب است؟ تصریح کرد: از زمان پخش سریال بسیار راضی هستم، معتقدم حتی اگر این سریال در باکس نوروزی شبکه دو قرار می‌گرفت، نمی‌توانست با این اقبال رو به رو شود.یک اثر خوب اگر در زمان مناسب خودش پخش نشود دیده نخواهد شد، اما خوشبختانه مجموعه تلویزیونی خروس این اقبال را داشت تا در بهترین زمان ممکن شبکه دو روی آنتن تلویزیون برود.

کریم‌زاده ادامه داد: هر چند که سعید آقاخانی آنقدر شناخته شده هست که مردم به کارهای آن اعتماد کنند اما تصور می‌کنم حضور بازیگران چهره طنز از دیگر امتیازاتی است که مخاطب را در زمان پخش این سریال پای تلویزیون می‌نشاند.

وی گفت: در مدت زمان کمی که از پخش این سریال گذشته بازخوردهای مردم را در مترو و اماکن عمومی مشاهده کردم تصور می‌کنم تیم برنامه‌ساز خروس در کار خود موفق بودند و همین که توانسته‌ایم حتی برای مدت کمی لبخند را بر لبان مردم بنشانیم بسیار خوب است

 

 

mahsa-karim-zadeh002

عکس های مهسا کریم زاده

mahsa-karim-zadeh003

عکس های مهسا کریم زاده

mahsa-karim-zadeh004

عکس های مهسا کریم زاده

mahsa-karim-zadeh005

عکس های مهسا کریم زاده

mahsa-karim-zadeh006

عکس های مهسا کریم زاده

mahsa-karim-zadeh007

عکس های مهسا کریم زاده

mahsa-karim-zadeh008

مهسا کریم زاده لب ساحل

mahsa-karim-zadeh009

عکس بچگی مهسا کریم زاده

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

عکس های لادن مستوفی

در این مطلب عکس های بازیگران معروف سینما خانم لادن مستوفی را برای شما اماده کرده ایم همچنین بیوگرافی و عکس های شخصی لادن مستوفی را در ادامه خواهید دید

 

عکس جدید لادن مستوفی

بیوگرافی لادن مستوفی

لادن مستوفی (زاده تنکابن ۲۶ آبان ۱۳۵۱) بازیگر زن ایرانی است.

او همسر شهرام اسدی (کارگردان) و خواهر لاله مستوفی (منشی صحنه) است.

وی کار خود را با فیلم روز واقعه آغاز کرد و چند سال بعد پس از بازی در مجموعهٔ دوران سرکشی کمال تبریزی به شهرت رسید.

لادن مستوفی تحصیلات دانشگاهی خود را نیمه‌تمام رها کرده و وارد عرصه و دنیای بازیگری شده است. او پس از بازی در مجموعهٔ دوران سرکشی کمال تبریزی به شهرت رسید. لادن مستوفی در فیلم سینمایی دختری به نام تندر، نقش دختری به نام آذر را بازی می‌کند که دوست ندارد دختر باشد و نسبت به جنسیت خود معترض است و می‌کوشد تا خود را شبیه پسران دربیاورد.

لادن مستوفی متولد سال ۱۳۵۱ در تنکابن می‌باشد و همسرش شهرام اسدی قرا گوزلو متولد سال ۱۳۳۲ در سلماس است. این زوج هنری در کنار یکدیگر به‌عنوان مکمل یکدیگر فعالیت می‌کنند. شهرام اسدی کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس است و مستوفی بازیگر و در بسیاری از فیلم‌هایی که اسدی کارگردانی آن را بر عهده داشته، مستوفی (همسر کارگردان)، در آن ایفای نقش می‌کند. در فیلم‌های «روز واقعه» و «دوران سرکشی کمال تبریزی» هردوی آنها در کنار یکدیگر کارکرده‌اند. که فیلم روز واقعه (۱۳۷۳) اولین کار، لادن مستوفی در سن حدوداً ۲۲سالگی‌اش می‌بود.

عکس جدید لادن مستوفی

فیلم های سینمایی لادن مستوفی

  • یک دزدی عاشقانه (۱۳۹۵) _ امیرشهاب رضویان
  • فرنگ وقشنگ (۱۳۹۴) _ وحید موساءیان
  • گلچهره (۱۳۸۹) – وحید موسائیان
  • گلوگاه (۱۳۸۹) – محمدابراهیم معیری
  • آقا یوسف (۱۳۸۹) – علی رفیعی
  • چشم (۱۳۸۹) – جمیل رستمی
  • شب واقعه (۱۳۸۸) – شهرام اسدی
  • برخورد خیلی نزدیک (۱۳۸۷) -اسماعیل میهن دوست
  • تیغ‌زن (۱۳۸۷) – علیرضا داود نژاد
  • تسویه‌حساب (۱۳۸۶) – تهمینه میلانی
  • خواب زمستانی (۱۳۸۶) – سیامک شایقی
  • هر چی تو بخوای (تعطیلات آخر هفته) (۱۳۸۵) – محمد متوسلانی
  • باغ فردوس، پنج بعدازظهر (۱۳۸۴) – سیامک شایقی
  • شب بخیر فرمانده (۱۳۸۴) – انسیه شاه حسینی
  • غروب شد بیا (۱۳۸۳) – انسیه شاه حسینی
  • تارا و تب توت فرنگی (۱۳۸۲) – سعید سهیلی
  • وقت چیدن گردوها (۱۳۸۲)- ایرج امامی
  • به من نگاه کن(۱۳۸۱) – شهرام اسدی
  • دختری بنام تندر (۱۳۷۹) – حمیدرضا آشتیانی پور
  • طوفان (۱۳۷۵) – محمد بزرگ‌نیا
  • ماه و خورشید (۱۳۷۴) – محمدحسین حقیقی
  • روز واقعه (۱۳۷۳) – شهرام اسدی

مجموعه‌های تلویزیونی لادن مستوفی

  • پریا (مجموعه تلویزیونی)|حسین سهیلی زاده]](۱۳۹۴)
  • جلال‌الدین (۱۳۹۳)
  • شیخ بهایی (۱۳۸۶) – شهرام اسدی – در نقش جوانی شهربانو
  • خانه‌ای در تاریکی(۱۳۸۲) – سعید سلطانی – در نقش ماه تابان
  • سفر سبز (۱۳۸۱) – محمدحسین لطیفی – در نقش آنا
  • دوران سرکشی (۱۳۸۱) – کمال تبریزی – در نقش دکتر حنانه پناهی

 

عکس لادن مستوفی

عکس های جدید لادن مستوفی

عکس لادن مستوفی و همسرش

لادن مستوفی و شهرام اسدی همسرش

 

بیوگرافی کوتاه شهرام اسدی

شهرام اسدی قراگوز (زادهٔ ۱۳۳۲ در سلماس) کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.

اسدی فارغ‌التحصیل کاردانی از مدسه عالی تلویزیون و سینما در سال ۱۳۵۴ و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا است. او با انجمن جغرافیای ملی و شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی همکاری داشته است. وی پس از چند سال اقامت در آمریکا در سال ۱۳۶۷ به ایران بازگشت. اسدی فعالیت سینمایی خود را در سال ۱۳۷۰ با کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی فیلم «اوینار» آغاز کرد

 

 

 

عکس لادن مستوفی

عکس های جدید لادن مستوفی

عکس لادن مستوفی

عکس های جدید لادن مستوفی

عکس لادن مستوفی

عکس های جدید لادن مستوفی

عکس لادن مستوفی

عکس های جدید لادن مستوفی

عکس لادن مستوفی

عکس های جدید لادن مستوفی

عکس لادن مستوفی

عکس های جدید لادن مستوفی

 

 

نقش پریا با بازی لادن مستوفی

وی در این سریال نقش پریا کاراکتر اصلی داستان را ایفا می نماید. مجموعه پریا به کارگردانی حسین سهیلی زاده در ۴۰ قسمت ایام تابستان از شبکه سه پخش میگردد

لادن مستوفی در پریا نقش بانوی جوانی را به عهده دارد که از همسرش جدا شده و دو فرزند دارد.

ماجراهای این سریال با بازگشت پریا به کشور و عاطفه ای که بین او و کیوان شکل گرفته، آغاز می شود.

مستوفی از بازیگران گزیده کاری است که تماشاگران تلویزیون او را با نقش «حنانه پناهی» در سریال دوران سرکشی به یاد دارند. با توجه به سابقه حرفه ای این بازیگر و البته داستان جسورانه سریال، به نظر می رسد نقش تازه و متفاوتی را از او شاهد خواهیم بود.

لادن مستوفی در سریال پریا

لادن مستوفی کنار گریمور در سریال پریا

 

لادن مستوفی در پشت صحنه پریا

لادن مستوفی و محمدرضا شیرخانلو در پشت صحنه پریا

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

زمان دقیق دربی ۸۳

26 شهریور زمان بازی دربی 83

دیشب قرعه کشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با حضور مدیران و مربیان تیم ها برگزار و زمان داربی تهران هم مشخص شد.

به این ترتیب دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته ‌های ششم و بیست و یکم بازی‌های رفت و برگشت خود را برگزار خواهند کرد.

این مسابقه ۲۶ شهریور برگزار می‌شود و پرسپولیس در آن میزبان است.

همچنین در هفته نخست لیگ برتر پرسپولیس میهمان سایپا است و استقلال از نفت تهران تیم سابق سرمربی فعلی خود پذیرایی می‌کند.

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

عکس های بهداد سلیمی

در این طلب عکس های جدید ورزشکار معروف بهداد سلیمی و همسرش و فرزند دخترش که به تازگی به دنیا امده است را خواهید دید همچنین در ادامه بیوگرافی این ورزشکار را خواهید خواند

 

عکس بهداد سلیمی

بهداد سلیمی کنار مهرداد اولادی

بیوگرافی بهداد سلیمی

بهداد سلیمی کردآسیابی (زادهٔ ۱۷ آذر ۱۳۶۸ در قائم‌شهر) وزنه‌بردار ایرانی دستهٔ فوق سنگین و دارندهٔ رکورد یک ضرب جهان در این وزن با ۲۱۴ کیلوگرم و دارندهٔ مدال طلای المپیک لندن در مجموع با ۴۵۵ کیلوگرم است.

 

عکس بهداد سلیمی

بهداد سلیمی و همسرش

 

رقابت های آسیایی

بهداد سلیمی در رقابت‌های وزنه‌برداری آسیا در تانگ لینگ چین در وزن فوق سنگین با مجموع ۴۵۸ کیلوگرم (۲۰۸ کیلوگرم در یکضرب و ۲۵۰ کیلوگرم در دو ضرب) قوی‌ترین مرد آسیا شد. بهداد سلیمی وزنه‌بردار دسته ۱۰۵+ کشورمان در حرکت یک ضرب وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی اینچئون کره جنوبی توانست وزنه ۲۱۰ به ثبت برساند.

سلیمی در مرتبه اول وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را بالای سر برد و در مرتبه دوم وزنه ۲۱۰ کیلوگرمی را مهار کرد. وی در مهار وزنه ۲۱۵ کیلوگرم ناکام ماند تا با ۲۱۰ کیلوگرم رکورد بازی‌های آسیایی را بشکندو در دو ضرب بامهار وزنه۲۵۵بهداد سلیمی با بالا بردن مجموع ۴۶۵ کیلوگرم علاوه بر کسب مدال طلای اینچئون، رکود بازی‌های آسیایی را هم جابجا کرد

 

عکس بهداد سلیمی

بهداد سلیمی و حسین رضازاده

 

رقابت های جهانی

 

سلیمی در سال ۲۰۱۰ قهرمان وزنه‌برداری دستهٔ ۱۰۵+ کیلو جهان شد و دومین وزنه‌بردار ایرانی، پس از حسین رضازاده، شد که مدال طلای فوق سنگین را به دست می‌آورد. او در این مسابقات با ۲۰۸ کیلوگرم در یک‌ضرب پس از یوگنی چیگیشف روس دوم شد و در دوضرب در پی مصدومیت چیگیشف با ۲۴۵ کیلوگرم پس از ماتیاس اشتاینر آلمانی دوم شد و به دو مدال نقره در یک‌ضرب و دوضرب و مدال طلای مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم رسید

وی موفق شد در حرکت یک ضرب دسته فوق سنگین رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در فرانسه، با بالا بردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی رکورد جهانی این رشته را به نام خود ثبت کند و رکورد حسین رضازاده را بشکند سلیمی در سال ۱۳۸۹ نشان ملی جوان ایرانی را نیز دریافت کرد.

سیدعلی خامنه‌ای، رهبر ایران، در پیام کوتاهی پیروزی وی در مسابقه قهرمانی جهان در آنتالیا ۲۰۱۰ را تبریک گفت:

ضمن تبریک پیروزی افتخار آمیز شما، از اینکه نام شهدای عزیز را بعد از پیروزی گرامی داشتید، صمیمانه تشکر می‌کنم

 

 

تمرینات وزنه برداری بهداد سلیمی

بهداد سلیمی در حال وزنه برداری

تمرینات وزنه برداری بهداد سلیمی

بهداد سلیمی در حال وزنه برداری

 

مداوا شدن بهداد سلیمی

 

مسدوم شدن بهداد سلیمی

 

بهداد سلیمی ترک موتور

عکس جذاب بهداد سلیمی

 

بهداد سلیمی و همسرش

عکس جذاب بهداد سلیمی و همسرش

 

بهداد سلیمی و خانوادش

بهداد سلیمی و خانوادش

 

 

 

بهداد سلیمی در المپیک

بهداد سلیمی که خودش را برای حضور در المپیک آماده می کند و یکی از امیدهای وزنه برداری ایران برای کسب مدال طلاست، این روزها ساعاتی را هم کنار خانواده اش سپری می کند. در تصویر زیر او را در حال بچه داری می بینید:

بهداد سلیمی و دخترش

بهداد سلیمی و دخترش

  • محمد جمشیدی
  • ۰
  • ۰

جمشید ارجمند درگذشت

 

خبر فوت نویسنده معروف جمشید ارجمند

جمشید ارجمند نویسنده و منتقد سینما امروز ۲۳ تیر ماه درگذشت.

آتوسا قلم‌فرسایی از دوستان جمشید ارجمند با تایید خبر به ایسنا گفت: ایشان دو ساعت قبل حوالی ساعت ۹ صبح چهارشنبه ۲۳ تیر ماه بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گفته‌ی او؛ ارجمند از دو ماه قبل به دلیل عفونت در بیمارستان شهدای تجریش  بستری بود و در همین بیمارستان درگذشت.

قلم‌فرسایی اعلام زمان تشییع را به بعد موکول کرد.

او خبر داد که  اسفندماه به علت مشکلات قلبی در بیمارستان قلب تهران بستری شده بود و پس از بهبود نسبی در نوروز اما ۱۹ فروردین باردیگر به علت نارسایی قلبی و وخامت حالش به بیمارستان قلب برده شد و دوباره به منزل برگشت اما دوباره به بیمارستان رفت.

 

درگذشت جمشید ارجمند نویسنده معروف

خبر فوت جمشید ارجمند نویسنده و منتقد سینما

درگذشت جمشید ارجمند نویسنده معروف

خبر فوت جمشید ارجمند نویسنده و منتقد سینما

 

درگذشت جمشید ارجمند نویسنده معروف

درگذشت نویسنده معروف جمشید ارجمند

 

درگذشت جمشید ارجمند نویسنده معروف

درگذشت نویسنده معروف جمشید ارجمند

 

بیوگرافی جمشید ارجمند

جمشید ارجمند (۲۴ دی ۱۳۱۸ تهران – ۲۳ تیر ۱۳۹۵ تهران) مترجم ایرانی و منتقد سینمایی بود.

جمشید ارجمند در خیابان لاله‌زار، کوچهٔ پیرنیا ۲، روبه‌روی سینما کریستال به دنیا آمد. خیلی زود در ۱۲ سالگی در آغاز دهه سی و دولت محمد مصدق به عضویت حزب پان ایرانیست درآمد. بعد از کودتای ۲۸ مرداد با وسایل ابتدایی به چاپ اعلامیه می‌پرداخت اما فعالیت‌های سیاسی او را خیلی زود به فعالیت‌های فرهنگی کشاند و در تابستان ۱۳۳۳ کار در مجله فردوسی زیر نظر ناصر نیرمحمدی آغاز کرد. در همین سال چاپ چند شعر نو در مجله فردوسی و راهنمایی‌های اسماعیل شاهرودی و نصرت رحمانی او را با ادبیات نوین فارسی آشنا کرد.

مرگ مادرش در ۱۳۳۷ طی حادثه‌ای در جلوی چشمان‌اش و مرگ پدر در دو سال بعد زندگی مشقت‌باری را به او تحمیل کرد اما وی توانست با سخت‌کوشی بر مشکلات فایق آید و به دانشگاه برود و هم‌زمان در مجلهٔ فردوسی به مدیریت نعمت‌الله جهانبانویی و ستارهٔ سینما به سردبیری پرویز نوری به کار ترجمه و انتشار مقاله بپردازد.

در ۱۳۴۰ به دلیل فعالیت‌های سیاسی در چارچوب جبهه ملی دو بار دستگیر و در زندان قزل‌قلعه زندانی شد. در سال ۱۳۴۱ در تظاهرات دانشجویی مورد ضرب و جرح شدیدی قرار گرفت.

سال ۱۳۴۲ سال پرباری برای ارجمند بود در این سال از دانشکدهٔ حقوق فارغ‌التحصیل شد و با روشنک کشاورز، فرزند سید محمدعلی کشاورز سخنگوی جبهه ملی دوم، ازدواج کرد. تحصیل فوق‌لیسانس مدیریت اداری را آغاز کرد که البته ناتمام ماند. در همین سال در مؤسسهٔ تحقیقات اقتصادی با سمت محقق استخدام شد که امکان تحقیق و سفر به مناطق مختلف ایران و انتشار پژوهش‌هایش در فصلنامه تحقیقات اقتصادی را برای‌اش فراهم آورد. نخستین فرزندش در سال بعد ۵ مرداد ۱۳۴۳ به دنیا آمد که به یاد محمد مصدق نام او را «محمد» گذاشت. چهار سال بعد در آذر ۱۳۴۶ دخترش لیلا به دنیا آمد. در این سال‌ها هر چند دو سال را در سربازی گذراند اما به فعالیت‌های مطبوعاتی و ترجمه و تألیف و نقد سینمایی نیز پرداخت و در سال ۱۳۴۵ مجمع منتقدان فیلم در بنیانگذاری کرد و در همین سال به عنوان عضو هیئت داوران منتقدان سینمایی در جشنوارهٔ فیلم کودک و نوجوان انتخاب شد.

در ۱۳۴۸ به فرانسه رفت تا مطالعات تخصصی در دورهٔ دکترای سیکل سوم دانشگاه اکس-مارسی، رشته اقتصاد و تبلیغات جهانگردی را پی بگیرد. در همین سال ترجمه نخستین کتاب‌اش را به پایان برد و با بازگشت به کشور در سال بعد، به فعالیت‌های گسترده و مداوم به ترجمه و تألیف پرداخت. بعد از انقلاب بهمن ۱۳۵۷ در سال ۱۳۵۸ کار در هیئت تحریریه روزنامه هفتگی طنز «آهنگر» به سردبیری منوچهر محجوبی را آغاز کرد و با تعطیلی این هفته‌نامه در سرویس خارجی روزنامه بامداد شروع به کار کرد که این روزنامه هم تعطیل شد و او در روزنامه میزان مشغول کار شد و این روزنامه هم به سرنوشت آن دو نشریه دچار شد و به کام تعطیلی رفت.

جمشید ارجمند پس از دو بار جراحی قلب در روز ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵ بر اثر عفونت و نارسایی قلبی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت

  • محمد جمشیدی